sobota, 28 kwietnia 2012

Ernesto Sabato- Tunel (UWAGA SPOILERY!!!!)


O tej książce dowiedziałam się za pośrednictwem bloga Czas odnaleziony, recenzja zainteresowała mnie na tyle, że postanowiłam zapoznać się z Tunelem. Chciałabym podziękować autorce bloga, gdyby nie Ty pewnie nie prędko, o ile w ogóle sięgnęłabym po tę pozycję. (Egzemplarz biblioteczny był tak niepozorny, biała okładka z tytułem i autorem i to wszystko. Na pewno nie zwróciłabym na nią uwagi).

A było warto! 

Bohater Juan Pablo od samego początku wydał mi się neurotyczny. Nieustannie wszystko analizował. W czasie kiedy szukał Marii przez wiele miesięcy wymyślał różne warianty rozmowy. Kiedy już ją znalazł i na chwilę znikła mu z horyzontu gorączkowo myślał gdzie i po co poszła, w głowie układał sobie wszystkie możliwe scenariusze. Jeszcze z początku można to dziwne zachowanie kłaść na karb miłości. Jednak kiedy Juan Pablo w końcu  zdobywa uczucie Marii wcale się nie uspokaja. Jest coraz gorzej. Mężczyzna ma obsesje na punkcie Marii. Bez przerwy analizuje każde jej słowo, każdy gest, mimikę. I wszystko interpretuje jednakowo, wszystkie z pozoru logiczne elementy łączą się dla niego w całość: Maria z całą pewnością go zdradza. Ta paranoja doprowadza do tragedii.

Tunel to dla mnie wstrząsające studium człowieka chorego psychicznie. (Nie jestem psychologiem, ale podejrzewam, że Juan Pablo cierpiał z powodu zespołu Otella.) 

Polecam gorąco i życzę miłego weekendu :)

5 komentarzy:

  1. Ojej, to chyba jednak książka nie dla mnie... Nie gustuję w powieściach z wątkiem psychologicznym :)

    Dzięki za dodanie mnie do swojej listy blogów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Scarlett- treść również :)

    Hanna- Nie ma za co, a co do książki wiadomo każdy ma inny gust, nie ma sensu czytać czegoś co nam nie odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, ciesze sie bardzo, ze "Tunel" Cie nie rozczarowal, w ogole polecam wszystkie ksiazki Sabato (te pozostale sa o wiele bardziej zakrecone, ale warto :-) ).

    OdpowiedzUsuń
  4. Z pewnością nie poprzestanę na tej jednej książce^^

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...